منتديات أنيدرا الدراما الكورية و اليابانية



الملاحظات

وَحْـيُّ الـقَـَـلـَــمِ ما روته قلوبنا وسطرته أقلامنا ...

إضافة رد
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  #1  
قديم 07-08-2013, 05:32 AM
الصورة الرمزية Rose_Yasmina
Rose_Yasmina Rose_Yasmina غير متصل
أنيدراوي جديد
 
معلومات إضافية
الانتساب : Aug 2013
رقم العضوية : 132779
المشاركات : 37
   الجنس: الجنس: female
  علم الدولة: علم الدولة Egypt
Heart رواية شايني U got me with 5 Dollars هنا تنزيل البارتات

رواية شايني U got me with 5 Dollars هنا تنزيل البارتات


لإزالة كل الأعلانات، سجل الآن في منتديات أنيدرا


إزيكم أنا عضوة جديدة في المنتدى و إن شاء الله هبدأ أنزل بارتات من روايتي الأبطال طبعاً شايني الرائعين

المهم أسيبكم على طول مع التقرير البسيط و بعد التفاعل هنزلكم تيزر الرواية من عمل إيدايا ههههههههههه أتمنى أنكم تدعموني في أول رواية ليا
أه و نسيت أقولكم أنا أحب دايماً في رواياتي المفاجات و الغير متوقع من الأشياء
يلا خلاص زمانكم بتقولي بطلي رغي دوشتينا !
أنيونج


نبدأ مع الشخصيات :
( رسومات بسمة )

1) شاهندا :
رواية شايني U got me with 5 Dollars هنا تنزيل البارتات,أنيدرا
هي بنت طيبة و روحانية ، بس على النقيد بتخفي شخصيتها ديه وراء قناع من الالتزام و الجدية لأنها مؤمنة إن الواحد لو ضغط على نفسه أوي ممكن يروضها و لكن أحياناً بيفلت منها العيار فتبان إنها متطرفة التفكير .
و لكن في الآخر هي بنت يعتمد عليها و قوية ، و سبب قسوتها هو تحملها لمسؤولية ايميلي طول الوقت .
دلعها : شاهي
عمرها : 19 سنة
رواية شايني U got me with 5 Dollars هنا تنزيل البارتات,أنيدرا
2) ايميلي :
رواية شايني U got me with 5 Dollars هنا تنزيل البارتات,أنيدرا
بنت مجنونة ، مفعمة بالحياة ، بتحب المغامرة ، معندهاش أي حس بالمسؤولية و ده بسبب اعتمادها اعتماداً كاملاً على شاهندا في كل حاجة .
دلعها : ايمي
عمرها : 15 سنة
رواية شايني U got me with 5 Dollars هنا تنزيل البارتات,أنيدرا
3) جوني :
رواية شايني U got me with 5 Dollars هنا تنزيل البارتات,أنيدرا
شخصية مميزة مع إنه قضى طول حياته في بريطانيا إلا إن الي يتكلم معاه يفتكره ولد شعبي جداً ، عنده حس فكاهي و الي ميعرفهوش يفتكر إنه مبيهتمش بحد و عايش حياته برحته ، إلا انه عنده جانب خفي من شخصيته هتكشفه الأحداث .
عمره : 21 سنة
رواية شايني U got me with 5 Dollars هنا تنزيل البارتات,أنيدرا
4) مينهو :
رواية شايني U got me with 5 Dollars هنا تنزيل البارتات,أنيدرا
عضو في فرقة شايني
العمر : 22 سنة
الباقي : ممممممم تعرفو عليه من الأحداث
رواية شايني U got me with 5 Dollars هنا تنزيل البارتات,أنيدرا
5) تيمين :
رواية شايني U got me with 5 Dollars هنا تنزيل البارتات,أنيدرا
تيمين : عضو من فرقة شايني يتميز ببراءته و تستطيع خداعه بسهولة
العمر : 19 سنة
الباقي : تعرفوا عليه من الأحداث و بالتأكيد باقي أعضاء فرقة شايني
رواية شايني U got me with 5 Dollars هنا تنزيل البارتات,أنيدرا


ملاحظات :
1) الرواية زي ما قولت مختلفة هيكون فيها الكلام باللغة العربية هيكون باللهجة المصرية ( و ما تخفوش مش هكتب كلام صعب ) .
2) الكلام الي باللغة الإنجليزية أو الكوري هيكون بالعربية الفصحى
3 ) طبعاً الشخصيات من وحي الخيال تنبيه عشان الفانز ميزعلوش


جميع الحقوق محفوظة لمدونتي
http://d7ketwardah.wordpress.com/

الموضوع الأصلي : رواية شايني U got me with 5 Dollars هنا تنزيل البارتات || الكاتب : Rose_Yasmina || المصدر : منتديات أنيدرا


رد مع اقتباس
قديم 07-08-2013, 05:34 AM   رقم المشاركة : 2
Rose_Yasmina
أنيدراوي جديد
 
الصورة الرمزية Rose_Yasmina





معلومات إضافية
  النقاط : 32059
  الجنس: الجنس: female
  علم الدولة: علم الدولة Egypt
  الحالة :Rose_Yasmina غير متصل
My SMS


34 رد: رواية شايني U got me with 5 Dollars هنا تنزيل البارتات

بدون مقدمات إعلان الرواية بوم بوم بوم







  رد مع اقتباس
قديم 07-08-2013, 05:36 AM   رقم المشاركة : 3
Rose_Yasmina
أنيدراوي جديد
 
الصورة الرمزية Rose_Yasmina





معلومات إضافية
  النقاط : 32059
  الجنس: الجنس: female
  علم الدولة: علم الدولة Egypt
  الحالة :Rose_Yasmina غير متصل
My SMS


رد: رواية شايني U got me with 5 Dollars هنا تنزيل البارتات

انتظروني بعد قليل هنزل البارت الأول

بس كنت عايزة ألونهلكم زي في مدونتي بس معرفتش أنقل النص بالألوان شوفت في كذا موضوع على اليوتيوب ازاي بس ما لقيتش الأداة في مدونتكم

اللي يعرف يقولي أستفيد و شكراً انتظروا لابارت الأول




  رد مع اقتباس
قديم 07-08-2013, 05:40 AM   رقم المشاركة : 4
Rose_Yasmina
أنيدراوي جديد
 
الصورة الرمزية Rose_Yasmina





معلومات إضافية
  النقاط : 32059
  الجنس: الجنس: female
  علم الدولة: علم الدولة Egypt
  الحالة :Rose_Yasmina غير متصل
My SMS


رد: رواية شايني U got me with 5 Dollars هنا تنزيل البارتات



ايميلي :حليب ، بيض ، سكر ، فانيليا
ممممم أيوة كده تمام نسينا حاجة يا شاهندا ؟
شاهندا : أه طبعاً أنتي عايزة ماما تهزأنا ؟! انتي نسيتي أهم حاجة o_o
ايميلي : ايه ؟!
شاهندا : نسيتي ششششـ …….
ايميلي : شششـ ايه ؟ شاي ؟ شابورة ؟ شوكلاته ؟ اااااااه شوكلاته
تمام أنا هروح أجيبها
شاهندا : لا مش شوكلاته ..
ايميلي : ايه يا بنتي بس ؟
شاهندا : أه ، لا ، اه اه شوكلاته روحي روحي اسبقيني هتيها من هناك .
ايميلي : انتي عبيطة يا بت ؟!
شاهندا : اه ، لا ، احترمي نفسك روحي بس ..
ايميلي : طيب طيب ، أوف أنا ايه الي جابني هنا ، ما أنا كنت قاعدة متهنية مع ماما و طنط في أجدع بيت فيكي يا بريطانيا ، اوف اصل أنا جاية الأجازة هنا عشان اتهزأ :s
و بعد ما تأكدت شاهندا إن أختها راحت
شاهندا : جوني شوف الي هناك ….
جوناثون : who ?!
شاهندا : Those there , can’t you see !
جوناثون : أنا شايف شوية Chinese boys
شاهندا : صينين مين بس ! دول شايني
جوناثون : أيوة يا هبلة China يعني الصين
شاهندا : أنا هابلة يالي ساقط ثانوية بريطاني Shine بالS مش بال C باين فعلا انك واحد عايش طول حياته في بريطانيا !
جوناثون : ها ده على أساس واو من كتر النور الي حواليهم مش قادر خلاص أفتح عيني !
شاهندا : ها ها ها ( ضحكة تريقة ) المهم ممكن طلب صغنون بما إنك في مقام أخويا حبيبي
جوناثون : NOP ( وقلب وشه وش تكبر )
شاهندا : PLEASE
جوناثون : مش رايح :S
شاهندا : لييييييييه ؟
جوناثون : عشان مش عايز .
شاهندا : عشان خاطري مينفعش أروح لوحدي .
جوناثون : خطرك مش غالي عليا :P
شاهندا : يلا قبل ما ترجع ايميلي و من غير ما قولكك أنت عارف ايه الي ممكن تعمله المجنونة ديه !
جوناثون : أنتي هتقوليلي ممممممممم OK OK But …..
شاهندا : بط بط برحتك
جوناثون : هيبقى عليكي طلب ليا .
شاهندا : أرسو :s
جوناثون : مين ؟!
شاهندا : يعني فهمت ، حاضر يا مستغل
جوناثون : بتقولي حاجة ؟
شاهندا : بقول حااااااااااااااااااااااضر يلا بسرعة
و في الجهة الأخرى الحديث الذي يدور بين فرقة شايني ( بالكوري طبعا )
مينهو : أوه ما هذا الملل الرهيب
كي : نعم بالفعل تلك كانت فكرتك هيونج :s
أونيو : …………………
جونج : ممممممـ ، على عكسكم استطيع الشعور بشيء مثير قادم في الطريق .
تيمين : مثير ! في هذا المكان !
كي : ألا يكفي أنهم لا يعرفون شايني ! أين الكاميرات ؟ أين الهتافات ؟ أين المعجبات ؟!
مينهو : بالفعل ، في جميع أنحاء مدينة ليدز البريطانية لم يتعرف علينا أحد ! ألا يشاهدون التلفاز !
أونيو : أنظروا من يتكلم ! ألستم أنتم من قلتم ( هيونج نريد اجازة بعيداً عن الأضواء ، نريد الذهاب إلى مكان بعيد للاستجمام ) !
تيمين : نعم ، ولكن …..
الجميع : أيييييش
جونج : ششش ، أترون هذان الاثنان هناك قادمان نحونا ؟
كي : نعم أنهم يبدون كال couples
تيمين : هههههههههه و منذ متى و أنت تتحدث الانجليزية هيونج !
كي : بالتأكيد ، هل تظن أنك أنت و مينهو وحدكما من يتحدثان بها هههههه ( بتكبر )
مينهو : حسنا حسنا ، اصمتوا الآن لا نريد أن نظهر أمام معجبينا بمظهر سيء .
كي : بالتأكيد و إن كانت من معجبينا مثل تلك ;)
أونيو : أنت توقف عن التصرفات الفظة تلك :s
كي : حسنا حسنا ، أنا لم أقل شيئاً ( ببرود )
و بعد عدة ثواني ( الحديث بالإنجليزي )
شاهندا : مرحبا ، أنتم فرقة شايني أليس كذلك .
شايني : نعم ، نحن شايني اللامعين هااااي .
شاهندا : ( بابتسامة رقيقة ) نعم ، هل يمكنني التقاط صورة معكم ، سأكون ممتنة جداً
كي : ( وضع يده حول كتفها ) بالتأكيد لنأخذ صورة say cheeeeeeese
شاهندا : ( وهي بسرعة شديدة تزيح يده ) أسفة و لكن هل يمكننا أخذ الصورة بدون ملامسة كتفي .
كي : ( باستغراب و تكبر ) ماذا ؟! من أين يجب أن أمسكك حينها !
شاهندا : ( رفعت احدى حاجبيها ) و هل يجب أن تلمسني لنأخذ صورة ؟ أنت غريب حقاً ؟ أنا أكره الرجال من هذا النوع .
( نظر شايني جميعا باستغراب )
كي ( بالكوري ) : ما بال هذه الفتاة الغبية ؟! الا يكفي شرفاَ لها أن كي من شايني قد وضع يده عليها ؟! ألا يجب أن تعلق هذا القميص على الحائط مفتخرة بذلك ؟!
شاهندا : أيها الـ ……
( وضعت يديها على جنبها و نظرت بنظرة حادة و مخيفة ) : أنتم أيها الشايني أو مهما كان اسمكم هل تعتقدون أني فتاة سهلة مهوسة بكم ؟ هل فعلا تعتقدون أني من النوع الملاحق الذي يسهر الليالي لأجل أطفال مثلكم ها ؟
لأجل أطفال كل ما يعرفونه في حياتهم هو الرقص و الغناء ! و من يهتم ها ؟! أتظنوني فتاة رخيصة مثل الفتيات اللاتي تقابلونهن كل يوم ها ؟ أنا فتاة عربية مصرية أحترم عاداتي و تقاليدي و قبل كل ذلك كرامتي و إيماني ، أشخاص مثلكم لن ينالوا من هن مثلي أبداً أييييش
جوناثون : هاي شاهندا هدي أعصابك ! مش كده !
أونيو : أتحدثين الكورية ؟!
شاهندا : نعم أتحدث قليلا ، و لكن في ماذا يفيد هذا ها
جونج : من أنت للتحدثي بتلك الطريقة ها ، من أراد أن يؤخذ صورة ها ؟
شاهندا : نعم صحيح ، إنه خطأي من البداية لاتبع نفسي لفرقة تافهة مثلكم .
كي : لا لقد تجاوزتي حدك بالفعل ( قالها و هو يتوجه إليها بغضب )
تيمين : ( و هو يمنعه ) هيونج توقف إنه سوء تفاهم ليس إلا .
استدارت شاهندا بغضب قائلا : هيا جوناثون ، لما طاوعتني في المجيء إلى هنا ؟!
( الحديث بالكوري )
مينهو : من تلك الفتاة الغريبة ؟ّ! لم أقابل شخصية من تلك النوع من قبل ؟ فعلا لماذا غضبت من ملامسة كي لها ؟! فتاة غيرها كانت ستحب ذلك ! لا بالتأكيد فتاة غيرها كانت ستطلب ذلك
!
تيمين : فعلا هيونج أليست مثيرة للاهتمام !
أونيو : هاي أنتما توقفا عن التدخل في شؤون الآخرين .
مينهو : و لكن ماذا قلت .
أونيو : ( بحزم ) أسمعتم ؟ و أنت كي يجب أن تتمالك أعصابك بعض الشيء ، و كذلك لا تكن مندفعاً بتلك الطريقة في جميع أمورك .
كي : أييييييش الآن أنا المخطئ ها … أنا راحل من هنا ( قالها و هو يستشيط غضباً )
مينهو : علي القيام بشيء اذهبوا أنتم .
تيمين : إلى أين ؟!
مينهو : سأخبركم لاحقاً .
جونج : لا تقم بشيء متهور .
مينهو : أنا ؟!
جونج : مينهووووو
مينهو : ارسو ارسو
عودة لشاهنادا
شاهندا ( بتتكلم في نفسها ) : ايه أنا الي هببته ده بس أوف . مبعرفش أمسك أعصابي خالص ، ايه الكلام الي أنا قلته ده ، معقولة أنا قلته ، لا انا بحلم ، لا أنا قولته و لشايني ، يا نهااااار ( و جمعت كفها و قامت بحركتها المعتادة بضرب راسها ) وقالت بصوت عالي : أوف غبية غبية ، بس أنا مكنتش صعبة أوي للدرجة جادي صح جوني ؟
جوناثون : …………
شاهندا : جوناثون بجد يعني أنا مقلتش حاجة غلط و الا ؟
جوناثون : أنت عايزاني أقولك حاجة عشان تهديكي و الا الحقيقة ؟!
شاهندا : مممممم الحقيقة
جوناثون : على قد ما شخصيتك هادية على قد ما لسانك طويل ومش بتعرفي تتحكمي في كلامك .. فكري شويه قبل ما تتصرفي .
شاهندا : لا مش للدرجة جادي ، أنت مكبر الموضوع حبتين ( قالتها و هي بتعتع في الكلام و هي حسه بتأنيب ضمير )
جوناثون : بصي صحيح الي عمله غلط بس موقفك كان صعب أوي في الرد ، يعني هو ميعرفش حاجة عن عادتنا و تقاليدنا يعني في أسلوب أفضل .
شاهندا : اييييييييييش يعني أنا أعمل ايه دلوقتي أهو الكلام طلع و خلاص . فضها سيرة :s
و بعد دقائق
شاهندا : مينهو !
جوناثون : أيوة ماله مينهو ؟ أنا كنت ملاحظ انه متكلمش و فضل مراقب الموضوع من بعيد من غير كلام !
شاهندا : لا
جوناثون : لا أيه ، أنا شايفة بعيني .
شاهندا : بص أودامك .
و بعد ثواني وصل مينهو ( الحوار بالانجليزي )
مينهو : أنيونجهسايو ( التحية بالكوري )
شاهندا : أنيونجهاسيو
جوناثون : ده نوع دوا من الصيدلية و لا ايه !
شاهندا : ششششششش ( و هي بتبرق لجوناثون )
مينهو : لقد جئت لاعتذر عن تصرفات فرقتي .
شاهندا : أه ذلك .
مينهو : أنا أسف ولكنها ثقافة جديدة علينا و لذلك لم نفهم أن ذلك يضايقك أنسة …
شاهندا : شاهندا اسمي شاهندا .
مينهو : نعم كما كنت أقول أنسة شاهندا ، أرجو أن لا تأخذي موقفاً سلبياً منا ، فذلك لم يكن مقصود على الأطلاق .
جوناثون : شوفتي الراجل محترم و بيعتذر اهه ، خلي في blood شوية
شاهندا : أحم ، و اعتذر أيضا عما بدر مني ، و لكنكم اثرتموني عندما … ( و هي تبدأ في نوبة الغضب مجددا )
جوناثون : شاهنداااا خلاص الراجل بيمد ايده ! ( بصوت رقيق ينبها به )
شاهندا : أقصد أنا أعتذر عن أي ازعاج قد تسببت به أنا أو قريبي جوناثون .
جوناثون ( في نفسه ) : بنت الذين ! و أنا عملت أيه ؟! لازم مطلعش نفسها غلطانة لوحدها :s
( و من ثم بصوت بارد ) : ماشي هعدي المرة ديه ، عليكي طلبين ، هطلع عينك استني بس .
شاهندا ( متابعة بتوتر ) : أأأأ أنا لا أعرف كيف خرجت تلك الكلمات من فمي ، أنا فعلاً أسفة ، أنا حقاً أحب شايني ااا اقصد معجبة بكم ، و لكن كي سينباي وترني كثيراً لأني لم أعتد على تلك التصرفات ، فأنا من عائلة محافظة ، و أرجو أن لا تأخذ ما قلته في عين الاعتبار . إن تلك الحادثة وقعت بسببي لعدم مراعاة اختلاف الثقافات بين البلدين ، أنا أسفة فعلا أسفة .
جوناثون ( محدثا نفسه ) : أيوة ديه شاهندا ، بتغضبي للحق بزيادة و ترجعي تندمي على إلي عملتيه و تخليه في الأصل غلطك و تعاتبي نفسك و تقولي أنا السبب ، حتى إنك قدرتي تخبي حبك الجنوني لشايني في سبيل إنك تحافظي على عاداتك و تقاليدك . هممم كذا مرة حاولت أفهمك ده هيوقعك في مشاكل كتير ، بس نعمل إيه في مخ الجزمة المستوردة ده !
مينهو متابعاً : و لكن كيف أعالج سوء التفاهم هذا ؟! أه لو أعطيتني رقم هاتفك لنستطيع تدبير يوم للاجتماع مع الفرقة و جعلنا نعتذر لك اعتذاراً لائقاَ فنحن لا نريد معجبينا أن يأخذوا فكرة خاطئة عنا ( و في نفسه : أجل دعنا نكتشف هذه التركيبة الغريبة من البشر )
جوناثون : هاي أنت من تظن نفسك ؟ !
شاهندا ( أوقفت جوناثون ) ثم قالت : أعتقد أنك لم تفهمني إلى الآن ، أعذرني ، هيا جوناثون .
و تركت مينهو في حالة من الذهول التام من تلك الشخصية الغريبة التي لا تتواءم مع واقعهم و لا واقع الدرامات التي يشاهدا حتى !
و بدأ يحدث نفسه قائلاً : ما هذا ؟ لقد أعتقدت أنها فعلت هذا لتجذب الأنظار إليها ! و لكن هل هي فعلا تضايقت من ملامسة كي ، ألم تكن حيلة لإثارة فضولنا ؟ هممم شاهندا من أنتي ؟ و ماذا تريدين ؟ هل قصدتي إثارة فضولنا أم أن هذا مرض فعلي بك ؟
مهما كان قصدك فالأمر الوحيد الذي أنا متأكد منه الآن أنك وضعتي بداخلي الكثير من علامات الاستفهام .
و بعد فترة من المشي
ايميلي : بخ ، أنا جيت ، جبت شوكلاته بيضا و شوكولاته سودا و شوكولاته خضراء ، و متسألونيش أزاي ! البلد ديه عجيبة ! هههههههههههه
شاهندا ( بوش تناحة ) : طيب ، يلا نروح طمالا خلصنا .
ايميلي : لااااااااااااااااا ، انتي قلتيلي جولة سياحية الاول اهي اهي اهي
شاهندا : اوف ، مليش نفس خلينا نروح الساعة عدت 10 ( و بصت بحزم لجوناثون ) يلا جوني
جوناثون : (في نفسه ) أوف مع الحجة ديه بس لازم أتصرف لحسن تتفرقع علينا و أنا مش ناقص وجع دماغ .
( وبعدين بكلام من تحت الضرس ) : اختك عندها حق ، كده هنتأخر و هيقلقوا علينا .
ايميلي : يوووووووووه ، محسساني إنك عندك 100 سنة ! نقعد نتمشي شويه هنا وهناك اه سمعت ان في مدينة ملاهي قريبة هنا العابها خطيييييرة جدااااااااااا جوووني انت بتحب الالعاب الخطيرة مش كده اقنعها
جوني في نفسه : قالي يعني هي اللي حتدفع ..يخربيت اللي يخرج مع بنات يا جدع!
و تابعت ايميلي : أو على الأقل أدنى الكمال نقعد هنا شوية لغاية 2 مثلا احنا في اجازة يعني ، يا شاهييييييي يا جونييييييي بليييز خلينا …
( شدت شاهندا ايميلي من ودنها ) و قالت : عشان لما أقول إن أختي مجنونة تبقو تصدقوني ، عشان لما أقول إنها فرع طالع غلط في العيلة متكذبونيش ، يا نهار ده أنتي خلتيني أتكلم مع حتى ااااااااااااااه يلا جننتيني هتعقلي امته ؟!
ايميلي : يا نااااااااااس يا هووووووو الحقوني خطفني خطفني ، ! My prince come and save me
جوناثون : يخربيتك فضحتينا بس !
ايميلي : ماشي ، بس تجبلي ايس كريم
شاهندا : يووووه يعني اليوم ناقص غتتك ديه !
ايميلي : ليييه ها ؟ لييه ؟ أه ده إنتي انهارده فعلاً كنتي مش على بعضك و قولتلي روحي جيبي الشوكولاته و أنا هجيلك ، و مجتيش ، ها ايه قولي قولي .
جوناثون : يلا يلا ، عشان نجيب الأيس كريم بس بسرعة عشان منتأخرش ( و بص نظرة حدة لشاهندا )
ايميلي : ماشي ، قفلو قفلو ، بس أنا عايزاه بأه من الأيس كريم الغالي ها :p
جوناثون : ايه أم الاستغلال بتاعك ده إنت و أختك انهارده ، شغال أهلكم أنا أظني !
ايميلي : ليه استغلتك في ايه ها قول ؟
جوناثون : عايزة فانيليا و لا فراولة :s
ايميلي : ايوة كده هيهيهيهيهيهي
شاهندا ( تجاهلتهم و مشيت بخطوات سريعة غاضبة ) و بتقول بصوت واطي : كويس إن المجنونة ديه مجتش معايا عند شايني ، ديه كانت اترمت في حضنهم !
مجرد مقابلة مجرد مصادفة مجرد شخص مجرد شعور.. جميعها تبدأ مجردة ومن ثم تتشكل لنا لتفاجأنا بما لم نكن نتوقع ..هل هي النهاية؟؟ ام هي بداية لأحداث مشتعلة لم تكن على البال ولا
على الخاطر .. تابعونا واستمتعوا بالضحك والبكاء على حياة شاهيندا التي لم تعد هادئة بعد الآن
To be continue



ياااااااااااااه نامو نامو نامو تعبت فمتحرمونيش من تعليقكم ، مستنية تعليقاتكم عشان أنزل البارت التاني متزعلونيش بأه :( أه و متنسوش تجوبوا على الأسئلة و توقعاتكم عايزة تعليق طوييييييييييييييل على قد ما الشابتر كان طوييييييييييييل ههههههههههههههه يلا أنيونج
1) ماذا تتوقعين سوف يحدث بعد ذلك ؟
2) ما هي قصة شاهندا ؟
3) تقييمكم للبارت ؟



جميع الحقوق محفوظة لمدونتي
http://d7ketwardah.wordpress.com/



  رد مع اقتباس
قديم 07-08-2013, 08:51 AM   رقم المشاركة : 5
bnyssyah
أنيدراوي جديد





معلومات إضافية
  النقاط : 10
  علم الدولة: علم الدولة United Arab Emirates
  الحالة :bnyssyah غير متصل
My SMS احترم من يحترمني واقدر من يقدرني ... احبكم كلكم اعضاء وزوار منتدى انيدرا


رد: رواية شايني U got me with 5 Dollars هنا تنزيل البارتات

رائع شرايج نسوي مسابقه ههه انتي نزلتي روايتج وانا نزلت موضوع وبنزل روايتي وبيكون بينا تحدي بس ابي من الاعضاء الحلوين يقيمون شرايج ؟؟




  رد مع اقتباس
إضافة رد

الكلمات الدلالية (Tags)
البارتات, dollars, تنزيل, رواية, شايني, with

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
 
الانتقال السريع


الساعة الآن 02:14 PM.
ترتيب أنيدرا عالمياً
Rss  Facebook  Twitter

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd

منتديات أنيدرا An-Dr للدراما الآسيوية و الأنمي

منتديات أنيدرا